Symetrical AWD

1

 

1

Existujú rôzne dôvody, na základe čoho si vyberáte auto. Ten najlepší pre Subaru je jeho jedinečnosť.
Čím viac budete vedieť o Subaru, tým častejšie sa budete pýtať, "Prečo vlastne všetky autá nie sú postavené rovnako?"
Pohon Subaru vyvoláva veľmi zvláštny pocit: predovšetkým vyvolá dôveru, ktorá prispieva k interakcií dôležitých vlastností ako sú jednoduché riadenie, rafinované prevádzkové vlastnosti, optimálny výkon a hladký chod. Subaru je o premyslenej inovácií a dlhodobej spoľahlivosti. Nemusíte mať žiadne špeciálne vedomosti, aby ste uznali, že Subaru je aj o umení. Ucítite to, akonáhle budete riadiť Subaru. A to tak ako prvýkrát, tak aj o tisíce kilometrov neskôr.
To je dôvod, prečo sa s viac ako 11,5 milión predaných vozidiel, stalo Subaru najväčším výrobcom osobných automobilov s pohonom všetkých kolies.

Subaru vo vývoji pohonu po celé desaťročia kráčalo svojou vlastnou cestou. Neustále sa pracovalo na kombinácii motora BOXER SUBARU so symetrickým pohonom, zatiaľ čo všetci ostatní výrobcovia sa držali konvenčných prístupov. Vďaka spojeniu pohonu Symmetrical AWD a plochého motora Subaru boxer s protibežnými piestami je celé hnacie ústrojenstvo zabudované symetricky, pričom prevodovka je umiestnená za prednou nápravou. Takéto usporiadanie zaisťuje dokonalé vyváženie hmotnosti nielen medzi pravou a ľavou stranou vozidla, ale aj v pozdĺžnom smere. Uvedené charakteristiky stoja za stabilnými záberovými schopnosťami na najrôznejších povrchoch a za najrôznejších jazdných podmienok. Symmetrical AWD je tak základnou technológiou, ktorá podtrhuje filozofiu bezpečnej jazdy Subaru v spojení s radosťou z jazdy.

1                              

 

 

subaru-boxer-logo

Práve Subaru boxer motor je tým, čo umožňuje celkové usporiadanie hnacieho ústrojenstva. Design motora je kratší a plochejší než u ostatných motorov, takže celý predný pohon je tuhší, kompaktnejší a s nižšou hmotnosťou. Z tohto dôvodu môže byť SUBARU BOXER motor zasadený ešte hlbšie a nižšie do podvozku, čo vedie k ešte nižšiemu ťažisku. Inline a V-motory majú v tomto ohľade nevýhodu. Okrem toho, boxer motor má tú výhodu, že jeho protiľahlé piesty efektívne vyrovnávajú vzájomné vibrácie. Spolu s vyváženým náhonom vedie k optimálnemu výkonu a vynikajúcim jazdným vlastnostiam. Nech sú podmienky a povrch vozovky akýkoľvek, Subaru motor Vám zaistí skutočne hladkú jazdu.

1

 

Tri hlavné výhody Subaru

 

1

Lepšia stabilita
Pod vplyvom odstredivých síl má auto v každej zákrute tendenciu nakloniť sa na jednu stranu. Táto tendencia je ovplyvnená jeho ťažiskom. V prípade, že je vysoko, miera nakláňania je vyššia. V opačnom prípade, nízke ťažisko vedie k menšej pravdepodobnosti, že sa bude nakláňať a vozidlo zostáva stabilné. Subaru je dôkazom tohto tvrdenia – chovanie vozidla sa tým stáva vyrovnaným a stabilným, čo prispieva k pohodlnejšej a radostnejšej jazde.

1

 

Menej vibrácií
Vďaka 180 stupňovému uhlu valcov motora SUBARU BOXER má veľmi nízke vibrácie a tichý chod. Subaru boxer motory sú tým, čo umožňuje celkové usporiadanie hnacieho ústrojenstva. Kľúčom k tomuto plochému usporiadaniu motora je fakt, že jeho protiľahlé piesty efektívne vyrovnávajú vzájomné vibrácie. Výsledkom je plynulejší prenos výkonu v celom rozsahu otáčok motora, spojený s výraznou hladkosťou.

1

Viac Gripu a pohonu
Nadradenosť pohonu všetkých kolies (AWD) na prednej a zadnej náprave je evidentná najmä v zákrutách. Lepšia trakcia,priľnavosť a istejšie zatáčanie prispieva k podpore tých najlepších technológií prenosu točivého momentu. V každom momente je tak dosahovaný optimálny kontakt kolies s vozovkou.

AWD je uznávaný po celom svete.
Prednosti symetrického pohonu všetkých kolies sa v priebehu niekoľkých rokov potvrdili na závodoch WRC. Subaru je už šesťnásobný majster sveta. Práve tu sa testujú technológie v tých najťažších podmienkach, kde sa prejavujú ich prednosti a výhody. Rovnaké technológie sú využívané aj v bežných vozidlách Subaru.

Radosť z jazdy.
Tak ako v rally, tak aj na ceste sa každá požiadavka vodiča realizuje priamo v pohybe – pri zrýchľovaní, zatáčaní, brzdení. Dôsledkom takejto dokonalej kontroly je plynulejšia technika riadenia s využitím všetkých výhod Subaru. Vaša jazda sa tak stáva potešením, navyše s bonusom najvyššej možnej bezpečnosti.


Subaru a bezpečnosť.
Okrem aktívnej bezpečnosti trvalého pohonu všetkých kolies (AWD) je každé Subaru postavené a vyrobené s vysokou mierou pasívnej bezpečnosti pre cestujúcich. Aj v tejto oblasti sú vozidlá Subaru pravidelne umiestňované na najvyšších medzinárodných pozíciách.

40 rokov zdokonaľovania 4x4

1

V roku 2012 Subaru oslavuje už 40. rokov od prvého predstavenia permanentného pohonu všetkých kolies (AWD), ktorý sa prvýkrát objavil v roku 1972 vo vozidle Subaru Leone Estate Van 4WD uvedeným na japonskom trhu. Behom nasledujúcich 40 rokov hral koncern FHI úlohu priekopníka osobných automobilov s pohonom AWD, pričom postupne svoje technológie AWD zdokonaľoval. Technológia umožňujúca jazdu po nespevnených cestách sa tak postupne pretvorila v jedinečný systém pohonu zaručujúci vysokú mieru stability za dažďa, snehu a jazdy vysokou rýchlosťou, vrátane možnosti prispôsobenia systému Subaru AWD individuálnemu charakteru každého z modelov. Najnovšia verzia tejto technológie ponúka riadenie záberových schopností všetkých štyroch kolies, ktoré poskytuje bezpečný a presný záber každého z kolesa za všetkých jazdných podmienok. Skúsenosti s pohonom všetkých kolies sa využívajú vo vývoji vozidiel s pohonom iba prednej alebo iba zadnej nápravy, aby si pôžitok z jazdy s vozidlom Subaru mohlo vychutnať ešte širšie spektrum zákazníkov.

1


 K jubileu 40-teho výročia automobilka Subaru používa špeciálne logo s postavou Kentaura – napol človeka, napol koňa – čo šípom "ako trafil do čierneho". To všetko má stelesňovať najväčšie aspekty systému Symmetrical AWD a symbolizovať pohon štyroch kolies, ktorý je ovládaný človekom. Symmetrical AWD pri riadení prináša "radosť a pokoj" a zaisťuje manévrovanie s vozidlom presne tak, ako má vodič v úmysle, pretože je s vozidlom spojený v jedno telo ...


Subaru ako prvá firma na svete predstavila jej osobné automobily so štyrmi poháňanými kolesami. V roku 1972 sa podarilo technikom Subaru navrhnúť výhody pohonu všetkých kolies pre každodenné použitie. Do tej doby bol pohon všetkých kolies vyhradený výlučne pre SUV a nákladné automobily. Revolučné myšlienky sú základom pre nadradenosť Subaru a jeho výnimočnosť na cestách. Dôvodom je jedinečná kombinácia boxer motora so systémom princípu symetrického AWD. Prevodovka, hnacie hriadele a diferenciál sú usporiadané dokonale lineárne. Výkon je prenášaný na všetky štyri kolesá, čím samozrejme poskytuje perfektnú stabilitu a jedinečný pocit kontroly.


Vďaka plochej konštrukcii boxer motora je dosiahnuté nízke ťažisko. To vedie k vynikajúcej jazdnej stabilite a vynikajúcej ovládateľnosti všetkých modelov Subaru. Vďaka kvalite a výkonnosti pohonu symetrického systému je Subaru lídrom v oblasti aktívnej bezpečnosti, pričom jeho vysoká spoľahlivosť, nízka hlučnosť a ekonomika prispieva k celosvetovej popularite vozidiel Subaru. Subaru bol jedným z prvých japonských výrobcov, ktorý zaviedol ABS systém pre svoje vozidlá. Výhody AWD v spojení s ABS systémom sú základom pre komplexné koncepcie "aktívnej bezpečnosti".

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Produkt bol vložený do košíku
Pokračovať v nákupe Objednať